Handelsbetingelser

Indledning
Handelsbetingelserne gælder for køb på denne webshop, som ejes og drives af:
Hikmas
CVR-nr. 35761616
Mølleløkkevej 49
DK-5000 Odense C
Du kan kontakte os på (+45) 71 18 18 16 (mellem kl. 12 og 18) eller på mail info@Hikmas.dk. Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen. (OBS.Ingen salg fra adressen).
Bestilling af varer
Næsten alle ordrer vil blive sendt direkte fra vores lager, og ud til kunden. Vi bestræber os på, at alle ordrer som er lagt i webshoppen inden kl. 13:00 i hverdage (helligdage undtaget), bliver sendt afsted fra lageret samme dag. Ordrer som er lagt efter dette tidspunkt, vil blive afsendt fra lageret, næst kommende hverdag. Alle varer som bestilles i webshoppen, bliver sendt direkte til kunden med GLS, Postnord, DAO365 transportfirma. Når du har lagt en ordre i webshoppen, vil du automatisk modtage en e-mail med ordrebekræftelsen. Du er - som kunde - selv ansvarlig for, at de oplysninger som du indtaster på webshoppen, er korrekte. Har du en konto oprettet på webshoppen, er du også selv ansvarlig for opdatering af disse oplysninger.
Priser og betaling
Alle priser på webshoppen er angivet med dansk moms og i danske kroner (DKK). På webshoppen kan du betale med følgende betalingskort:
Visa
Visa/Dankort Visa Debet
Visa Electron MasterCard
MasterCard Debit Maestro
Når du har lagt en ordre i webshoppen, og indtastet dine kortoplysninger, vil pengene først blive trukket, så snart ordren er afsendt fra vores lager. Du bliver som kunde, ikke pålagt nogle ekstra gebyrer ved betaling via betalingskort.
Levering
Hikmas.dk leverer kun til adresser i danmark, og kun til brofaste øer. Vi leverer ikke til Færøerne og Grønland. Der stræbes efter dag-til-dag levering, således at hvis du bestiller inden kl. 13:00 i hverdagene, så modtager du ordren næst kommende hverdag. Hikmas.dk sender ordren til kunden, direkte fra vores lager. med GLS, Postnord eller DAO365 og direkte til kundens ønskede leveringsadresse. Standardprisen for fragt er fra 36 kr. Køber du for 299 kr. eller mere, så sendes ordren gratis til kunden. Hikmas.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtfirma, vejrforhold, mangelfuld levering fra 3. man og andre udefrakommende påvirkninger. Er pakken beskadiget ved levering, skal du enten nægte modtagelse eller modtage pakken med forbehold. Herefter kontakter du Hikmas.dk på info@Hikmas.dk, hvorefter vi assisterer dig med håndtering af pakken.
Fortrydelsesret
I følge dansk lovgivning som vedrører køb via internettet, har du 14 dages fortrydelsesret fra den dato, hvor du modtager varen. Vil du gøre brug af din fortrydelsesret, er der ikke noget krav om begrundelsen herfor, men blot et krav om, at du sender os en meddelelse omkring, at du gerne vil benytte dig af fortrydelsesretten. Du kan give os besked ved at sende en mail til info@Hikmas.dk eller anvende vores standard fortrydelsesformular som du kan tilgå ved at trykke på knappen nedenfor. Ved at udfylde formularen kan du lette ekspeditionstiden, da vi så har alle de informationer vi skal bruge, for at kunne håndtere returneringen. Dette er dog ikke noget krav.
Gå til standard fortrydelsesformular.
OBS! Du kan ikke anvende fortrydelsesretten ved blot at nægte modtagelse af pakken.
Sender du en meddelelse om, at du vil fortryde dit køb, skal du sende varen retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelse af købet. Du skal kunne dokumentere, at varen er afsendt indenfor fristens udløb. Varen skal være forsvarligt pakket ved returnering. Pakken skal sendes til
Hikmas
ADRESSE
Mølleløkkevej 49
DK-5000 Odense C
OBS! Du er ansvarlig for returforsendelsen, samt eventuelle skader som kan opstå under returnering af pakken.
Vi skal kunne identificere varen, og derfor beder vi dig angive ordrenummer i meddelelsen om fortrydelse. Hvis ordrenummer mangler, vil det medføre længere behandlingsproces. En mail vil blive sendt til dig, hvor vi beder dig angive ordrenummeret i stedet. Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder hvis:
Du har fjernet forsegling/emballage på produktet. Varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Returnerede varer skal være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. Tilbagebetaling af fortrudte varekøb sker snarrest muligt og under alle omstændigheder, senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst. Fortryder du købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige fragtomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrykket eventuel værdiforringelse. Vi foretager altid tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion. Ønsker du mere relevant information om din 14-dages fortrydelsesret, så besøg Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside:http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold. Du vil modtage en mail, så snart vi har modtaget returvaren hos os. Du vil i mailen blive oplyst om den videre proces i forbindelse med behandling af din fortrydelse/reklamation.
Reklamationer og klager
I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen. Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne sendes til samme adresse som fortrydelsesvarer. Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig. Hikmas.dk betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget. For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura. Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: info@Hikmas.dk. Du kan også altid klage til Forbrugerklagenævnet via dette link (bemærk dog Forbrugerklagenævnets til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser): www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder.
Personoplysninger og cookies mv.
Hikmas.dk indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven. Ønsker du mere information vedrørende de oplysninger, som Hikmas.dk indsamler, og måden hvorpå de bruges, kan du læse vores Persondatapolitik. Ønsker du mere information om brug af cookies på siden, henvises der til vores Cookiepolitik.

Forbehold


Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.